” Mak doa kebahagiaan anak-anak mak, jangan lalui macam mak. Tolong lah.. ” 

Perkongsian Bonda Rozita Ibrahim Mengundang Rasa Sebak. Sama-Sama Kita Doakan Yang Baik-Baik Buat Dato’ Aliff Syukri Dan Datin Shahida !!

Baru-baru ini dikhabarkan rumahtangga pasangan usahawan terkenal Dato’ Aliff Syukri dan Datin Shahida seperti dilanda masalah. Dato’ Aliff tidak lagi mengikuti akaun Instagram isterinya. Yang terbaru, pasangan ini tidak lagi berkongsi gambar dan video mereka berdua bersama-sama.

Menerusi akaun Instagram, Dato’ Aliff ada berkongsi gambar bersama anak-anak dan juga ibunya Bonda Rozita Ibrahim tanpa isterinya Datin Shahida dengan kapsyen yang sed1h dan seolah-olah memerl1 isterinya itu. Namun begitu, akhir Dato’ Aliff telah mengubah (edit) kapsyennya dan mendapat respon daripada Datin Shahida sendiri.

Perkongsian Dato’ Aliff menimbulkan pelbagai reaksi yang rata-ratanya mengec4m tindakannya menulis entri sebegitu dan dikatakan seorang yang tidak mat4ng. Ramai yang bersimpati dan memihak kepada Datin Shahida yang kini sedang sar4t mengandung anak kelima tetapi terpaks4 melalui konfl1k dengan suaminya.

Menerusi akaun Instagram, Bonda Rozita berkongsi kata-kata nasihat mengenai hidup dan rumahtangga. Nasihat itu ditujukan buat anak-anak dan menantunya, Dato’ Aliff Syukri, Puan Yatie Sendayu Tinggi dan juga Datin Shahida.

Perkongsian Bonda mempunyai maksud yang mendalam sebagai harapan seorang ibu yang ingin melihat anak-anaknya hidup bahagia di dunia dan juga di akhirat.

” Jangan sampai salah mengejar.. !! Tak0tlah dunia yg pen1pu sbb tu jgn Mengejar dunia mat12an ‘ risau sampai hati betul2 mat1 ‘ .. yg kita x sedar … kita tak cari KESUNGGUHAN CARI HIDAYAH ALLAH.. “

” Wajah ceria kami yg sgt sayangkan family ‘ kisah suka duk4 semua sy ajar pd Ida ‘. Jangan salah fokus dalam hidup , ia sangat meny1ksakan sbb xkan pernah cukup..!!. Akhirkan kita mungkin kaya harta tapi ‘ miskin hak utk diri sendiri dan family dn anak2 yg berharga’.. ”

” Usia kita berkejaran nak masuk kub0ran yg x mengira jenis org muda .. orang tua.. YG KAYA MAT1 … YG MISKIN MAT1.. RAJA MAT1 … PENGEMIS PUN MAT1.. ”

” Yg paling tak0t ialah hati kita mat1 awal , sbb d0sa dn maks1at , macam mana hati nak bercahAya .. risau x sempat jumpa hidayah sebelum jasad kita kaku ditanam dlm kub0r . Masa tu x guna dah.. ”

” Rumah hutan , asalnya sepi dgn hutan..Dtg seni dn indah jiwa bonda ditouch up .. dijaga indah .. Akhirnya ia membangun .. buktinya dr mengndung yusuf sampai berjalan yusuf .. Hasil sentuhan sabar .. kuat .. dibelai .. dijaga membangun lah rumah hutan.. ”

” Benda bur0k boleh baik… benda baik pun boleh bur0k .. lihat dn faham asma ul husna !! Dn wali Allah juga dr sabar dn mengamal ilmu dr apa di belajR..!! Doa doa doa AllAh sj kembalinya kita dn doA dr apa ditetapkan Allah kita dgn ujian !! ”

” Macam tu juga perkahwinan bur0k hod0h macam mana pun dibaja siram diteb4s mana patut cantik lah balik kan gitu anak ku @aliffsyukriterlajaklaris @shahidadherbs @yatie_sendayutinggi.. ”

” Mak doa kebahagiaan anak2 Mak jgn lalui macam Mak tolonglah.. ”

View this post on Instagram

Jangan sampai salah mengejar..!! Takutlah dunia yg penipu sbb tu jgn Mengejar dunia mati2an “ risau sampai hati betul2 mati “ ..yg kita x sedar …kita tak cari KESUNGGUHAN CARI HIDAYAH ALLAH . . Wajah ceria kami yg sgt sayangkan family “ kisah suka duka semua sy ajar pd Ida “ . Jangan salah fokus dalam hidup , ia sangat menyiksakan sbb xkan pernah cukup..!! . Akhirkan kita mungkin kaya harta tapi “ miskin hak utk diri sendiri dan family dn anak2 yg berharga” . . Usia kita berkejaran nak masuk kuburan yg xmengira jenis org muda ..orang tua..YG KAYA MATI …YG MISKIN MATI.. RAJA MATI …PENGEMIS PUN MATI . . yg paling takut ialah hati kita mati awal , sbb dosa dn maksiat , macam mana hati nak bercahAya ..risau xsempat jumpa hidayah sebelum jasad kita kaku ditanam dlm kubur .Masa tu xguna dah . Rumah hutan , asalnya sepi dgn hutan..Dtg seni dn indah jiwa bonda ditouch up ..dijaga indah ..Akhirnya ia membangun ..buktinya dr mengndung yusuf sampai berjalan yusuf ..Hasil sentuhan sabar ..kuat ..dibelai ..dijaga membangun lah rumah hutan . Benda buruk boleh baik…benda baik pun boleh buruk ..lihat dn faham asma ul husna !! Dn wali Allah juga dr sabar dn mengamal ilmu dr apa di belajR..!! Doa doa doa AllAh sj kembalinya kita dn doA dr apa ditetapkan Allah kita dgn ujian.!! . . Macam tu juga perkahwinan buruk hodoh macam mana pun dibaja siram ditebas mana patut cantik lah balik kan gitu anak ku @aliffsyukriterlajaklaris @shahidadherbs @yatie_sendayutinggi . Mak doa kebahAgiaan anak2 Mak jgn lalui macam Mak tolonglah

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Rata-rata netizen sebak dan bersetuju dengan nasihat yang diberikan oleh Bonda Rozita. Antara komen-komen netizen :

” Insyallah bonda.. Sama2 kita berdoa dn terus beristiqamah.. “

” Terima kasih atas peringatan bonda, sayu tgk wajah datin & yusof. moga sentiasa sabar & syukur.. “

” Allahuakbar…. Mohon dijauhkan dr segala sifat g1lakan dunia semata-mata… Kelak bukan saja miskin dunia tapi miskin jg di akhirat.. “

” Terbaik bonda, ibu n ibu mertua yg baik… adil sgt.. “

” Datin @shahidadherbs mmg Allah kasi rezeki ibu mertua yang baik. Bertuah !! “

” Alhamdulillah @bondarozitaibrahim ibu yg sgt baik.. beruntung ank3 .. cucu mnntu ade ibu sebaik selembut ini bl berkata2 wlpn pd mata mereka bonda ni nmpk gar4ng sbb suara nyar1ng.. tp nilai lh dr hatii.. smga dipermudahkn sgala urusan.. “

” Masha Allah mmang btul tu bonda.. semua nasehat bonda mmng bermknaa.. “

” Sangat setuju bonda.. Susah senang bersama.. Kelemahan dan kelebihan pasangan pun harus saling menerima antara satu sama lain Dan saling melengkapi.. Biar bahagia dgn kluarga dri sudut agama.. Bukan bahagia dri sudut harta dan glamour dunia.. “

Setiap ibu bapa pasti inginkan yang terbaik untuk anak-anak mereka. Terima kasih Bonda Rozita atas perkongsian ini. Semoga dapat memberi manfaat kepada pasangan suami isteri di luar sana juga. Bertuah Datin Shahida dapat ibu mertua yang baik hati seperti Bonda Rozita.

Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Bak kata Ustaz Ebit Lew, Allah uji sebab Allah sayang. Sebagai manusia, kita akan sering diuji. Sedangkan lidah lagikan tergig1t, inikan pula suami isteri. Sama-sama kita doakan semoga hubungan Dato’ Aliff Syukri dan Datin Shahida kembali jernih dan sentiasa dalam rahmat Allah. Amin Ya Rabbal Alamin.

Silakan SHARE.

Sumber : IG Bonda Rozita Ibrahim by Berita Kopak / Oh Kopak

Artikel ini disediakan oleh BERITA KOPAK / OH KOPAK. Sebarang COPY PASTE dan penggunaan logo Berita Kopak / Oh Kopak tanpa kebenaran, report untuk c0pyright akan dikenakan..